EXCURSIONS I CAMINADES

Travessa Pirineu 30 : Refugi Bachimaña - Refugi Respomuso

02/08/2016
Itinerari:

REFUGI EMBLASE BACHIMAÑA - IBON DE BACHIMAÑA SUPERIOR - OS AZULES - COLLADO DE TEBARRAY o  DE LOS INFIERNOS - INFIERNO NW - INFIERNO CENTRAL - INFIERNO SE - INFIERNO CENTRAL - INFIERNO NW - COLLADO DE TEBARRAY - COLLADO DE LLENA CANTAL - IBON DE LLENA CANTAL - REFUGI DE RESPOMUSO

Zona:
PIRINEU-HUESCA
Accessos:

Sortida refugi Bachimaña. Cal fer una aproximació de 1.30 hores a peu des de Baños de Panticosa per arribar-hi.

Arribada refugi Respomuso. Cal fer una aproximació de 2.30 hores a peu des de l'Embalse de la Sarra per arribar-hi.

Durada:
8.45 hores
Tipus:
Travessa
Desnivell:
1080m de pujada i 1100m de baixada.
Distància:
13,30 kms
Comentaris:

L'etapa d'avui pràcticament segueix tot el dia el GR-11. Hem trobat 3 o 4 congestes de neu en el camí, però no ha calgut l'ús de grampons.

Hem fet un puja i baixa als pics dels Infiernos. Tot i que pot semblar un cosa trivial aquests 350m que hi ha del coll de Tebarray fins al primer Infierno ens faran suar. Hi ha molts camins marcats i potser una mica perdedor. Una vegada a dalt per fer l'Infierno Central o l'Infierno SE no hi ha gaire complicació.

Bàsicament hi ha dues opcions una que puja més per l'esquerra (l'est) i un altre que puja més per la dreta (oest). El camí que millor va és el de la dreta, ja que el de l'esquerra puja més per la cresta.

El camí de la dreta es coneix perquè va a buscar un coll on hi ha un "pal blanc" a dalt i que és visible des del coll de Tebarray. Tot i així per pujar als infiernos ens implicarà fer diverses grimpades i vigilar les pedres que cauen i que fem caure.

Després de fer els Infiernos tornem al GR per continuar l'etapa.

Tenir en compte també que la baixada del collado de Llena Cantal, tot i ser un GR, se les porta, ja que el camí està molt desfet i la baixada és molt pronunciada.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol