EXCURSIONS I CAMINADES

Torres de Cabrenys, naixement de la Muga i Santa Cristina des de la Menera

31/12/2022
Itinerari:

LA MENERA – LA CASANOVA – LES ESTANOSES – COLL DE LES ESTANOSES – (PUIG BALLADOR) – mirador - TORRES DE CABRENYS – PLA DEL CASTELL – NAIXEMENT DE LA MUGA – mirador - PLA DE LA MUGA – COLL DEL BOIX – COLL DEL LLISTONAR – L'ASSALADOR - SANTA CRISTINA - LA MENERA

Zona:
FRANÇA /VALLESPIR
Accessos:

Sortida i arribada al poble de la Menera. Zona d'apacarcaments a prop d'una zona de picnic.

Per arribar al poble de la Menera des del coll d'Ares, ho farem baixant cap a Prats de Molló i del quart revolt que ens trobem surt una llarga pista de terra  (12 kms) que ens portarà fins al poble.

Durada:
Distància:
14,3 kms
Comentaris:

No solem anar gaire aquesta zona perquè ens queda lluny en contxe, però sempre que hi anem la gaudim molt.

Tot el desnivell de pujada el farem al començament per pujar a les tres torres de Cabrenys, però realment valdrà molt la pena, per la immillorable vista que tenen (tenint en compte la seva poca alçada).

El Puig Ballador que marca l'Alpina no l'hem trobat en lloc. El que sí val molt la pena és un mirador que trobem un 400m més amunt, al començament del camí de la Cresta que ens deixa Serrallonga a un cop de roc.

Les Torres estan amb un restaurat de supervivència, però ben fet. A més de les edificacions que es veuen de lluny, hi trobarem una zona de picnic, miradors com el de la centinella, una rosa del vents, fortificacions...

Baixarem llavors al Pla del Castell, deixant a l'esquerre el Montnegre (un puig interessant també, tot i que s'hi puja amb camí poc fresat amb marques taronges descolorides) i a la dreta el Puig de la Llibertat (que no conaixem que tinguin un camí per pujar-hi).

Arribem fins al naixement de la Muga on deixarem les marques grogues-vermelles que ens acompanyaven des del principi de la caminada. A més del mirador, es pot visitar una petita placa commemorativa que marca el naixement del riu.

Llavors anirem cap al Pla de la Muga, tot resseguint la frontera per una camí sorprenentment interessant i aconstant-nos cap a la cara nord del Comanegra. Tot i així al coll del Llistonar agafarem la direcció de la Menera, passant primer per una casa anomenada l'Assalador i llavors per l'ermita de Santa Cristina.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol