EXCURSIONS I CAMINADES

L’Ardenya i voltants de Sant Feliu

22/04/2023
Itinerari:

SANT FELIU DE GUÍXOLS (platja) – Refugis antiaeris – CALA DEL VIGATÀ – LES PENYES – MONTCALVARI – ROCA DEL CUL - mirador – QUATRE CAMINS – COLLET DE PORTES – SES MÒDEGUES – CAMÍ DE LES ABELLES – COVA D'EN CIRERA – ROCA DE L'ÀGUILA – PLA DE L’OU – COLLET DE LA MARE DE DÉU – LES SORRES – CALA DE CANYET – PONTS DE CANYET – DONA ESPENYADA – SANT BENET – CAN  RIFÀ – CREU D’EN BARRAQUER – CAMÍ DE LA MURTRA – FONT DE LA GUILLA – TRES CAMINS – CASANOVA – LA VINYA – SANT AMANÇ – SANT FELIU DE GUÍXOLS (estació de busos)

Zona:
Distància:
21,7 kms
Comentaris:

L'Albert i en Josep ens acompanyen una altra vegada a conèixer l'Ardenya una mica més. La ruta d'avui té una mica de tot: cales, miradors, coves, ermites, fonts, refugis antiaeris, pirates...

No recomanem fer la ruta a l'estiu, però si evitem les calorades, l'activitat d'avui és molt interessant.

Sortim de la Platja de Sant Feliu i, abans d'anar a la primera cala del dia, visitarem uns refugis antiaeris que hi ha a prop del poble.

Després ens dirigim a la cala del Vigatà, una cala de còdols on hi trobem una font que curiosament raja. Llavors pujarem cap al Mont del Calvari per anar a un mirador de Sant Feliu, que trobem després de la roca del Cul.

Seguidament baixarem Quatre Camins per seguir cap al collet de Portes i Ses Mòdegues. Aquí agafarem el camí de Abelles que ens farà passar per la cova d'en Cirera (que es pot atravessar per dins) i acabar esmorzant a la roca de l'Àguila.

Una vegada amb les piles carregades anirem al collet de la Mare de Déu, passant pel Pla de l'Ou, amb la intenció de tornar a baixar arran de mar. El nostre destí serà la cala de Canyet i els ponts de Canyet, un indret que no deixa indiferent als que hi van per primera vegada. El camí que ressegueix la cala i que abans arribava fins als esculls amb uns ponts, ara està malmès, però segueix siguent molt espectacular.

Deixem a la dreta una canal al final del camí dels ponts que ens permetria anar fins a la cala del Senyor Ramon. Caldria fer una grimpadeta.

Ara deixem el mar i encarem una pronunciada pujada per anar al mirador de la Dona Espenyada (reculant una estona), per seguir cap a Sant Benet i Can Rifà, on uns pirates ens barraran el pas.

D'aquí seguim cap  a la Creu d'en Barraquer i baixarem a Tres Camins tot passant per la Font de la Guilla.

En aquest punt encararem el darrer tram de la caminada anant cap al barri de la Casanova, baixant a la Vinya i a Sant Amanç, per finalment anar a recuperar els cotxes al punt de sortida.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol