EXCURSIONS I CAMINADES

Balandrau des del Serrat

10/07/2010
Itinerari:

EL SERRAT - CAMP DEL XEC - PLA DELS ANYELLS - L'ATALAIDOR - ROQUES BLANQUES - COLLET DE LA REGALÍSSIA - BALANDRAU - TRES PICS - COLL DE TRES PICS - REFUGI DE COMA DE VACA - LES MARRADES - FONT DE LA COSTA RUBÍ - SALT DEL GRILL - CENTRAL DE DAIÓ DE BAIX

Zona:
PIRINEU-CATALUNYA /RIPOLLÈS
Accessos:

Sortida des del Serrat: el poble està a 4 Kms aproximadament de Queralbs, en el mateix trecall que per anar a la central de Daió de Baix.

Arribada: Central de Daió de Baix. A uns 1000m de l'aparcament del cremallera de Queralbs.

Durada:
8.25 hores
Tipus:
Anada (però pràcticament circular)
Desnivell:
1360m de pujada i 1440m de baixada
Distància:
17.65 Kms
Comentaris:

La sortida del serrat és un xic perdedora ja que no hi ha rètols indicadors, només camins fresats (el camí va agafant direcció nord i nord-oest).

Deixarem una pista que sembla el camí principal, quan trobem unes fites poc marcades a l'esquerre del camí, per pujar en direcció nord-oest primer i llavors ja seguirem direcció nord-est.

Creuem la pista que va al collet de les Benes a l'alçada del camp del Xec. A partir d'aquí no tardarem en endinsar-nos al mig del bosc primer per pista i més endavant per camí. No el deixarem fins que ja tenim a la nostra vista l'Atalaiador i les Roques Blanques.

A partir d'aquí el camí ja és més clar. S'identifica clarament el Balandrau com el pic més alt per allà on passem i llavors baixem cap al coll de Tres Pics.

Després de coll per anar al refugi millor seguir el camí fresat, en lloc de la marrada que ens proposen les marques grogues que ens faran arribar el refugi per la via ràpida.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol