EXCURSIONS I CAMINADES

Ferran i bauma del Corneta

04/02/2012
Itinerari:

PONT DE VALENTÍ – GRAU SA DIDORTA – COLL DE TERRES – COLL DE LA BASSA – BAUMA DEL CORNETA – COLL DE LA BASSA – EL MARANYÓ – COLL DE TERRES – EL FERRAN – COLL DE TALAIXÀ – PONT DE VALENTÍ

Zona:
CATALUNYA /GARROTXA
Accessos:

Sadernes. Seguir pista fins al darrer aparcament habilitat, anomenat Hort d’en Roca.

A l'estiu la pista està tancada als vehicles just després del nucli de Sadernes.

Durada:
Distància:
11,9 kms
Comentaris:

El grau sa Didorta està al mig d'una tartera a prop del coll de Talaixà. Té un primer pas equipat amb una corda gruixuda i un segon pas equipat amb una espècie de "cinturó" de cotxe. Es passa bé.

Si es continua pujant per la tartera del grau, poc després dels passos equipats es troba una mola de pedra que s'ha de vorejar pel costat esquerre de baix.

A la Bauma del Corneta si pot accedir des de la riera d'Escales o des del coll de la Bassa. Si baixem del coll de la Bassa cal anar en compte de no passar-lo de llarg. Després d'uns 3-5 minuts de baixada hi ha un trencall a la dreta poc marcat quan ja tens la bauma pràcticament a davant (creu vermella a terra).

Seguim ens diversos punts de la caminada punts i marques vermelles. Exceptuant la baixada de Talaixà a pont de Valentí que té marques grogues.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol