EXCURSIONS I CAMINADES

Travessa Pirineu 27 : Lac des Gloriettes - Port de Bujaruelo

09/08/2014
Itinerari:

LAC DES GLORIETTES – PONT D’ESTAUBE – HOUQUETTE D’ALANS – REFUGE DES ESPUGUETTES – CABANE DE PAILLA – CHALET DE PAILLA - BOIS D’ARRIBAMA – HOTELLERIE DU CIRQUE – ECHELLE DES SARRADETS – REFUGI SARRADETS – COL DES SARRADETS – PORT DE BUJARUELO - COL DE TENTES

Zona:
FRANÇA /GAVARNIE
Accessos:

Lac des Gloriettes. Des de Gèdre s'agafa el trencall que va a Héas i al Circ de Troumouse. Al cap d'uns 4 kms hi ha un trencall que per una carretera asfaltada estreta et porta a un aparcament que hi ha a la presa (aquesta carretera  fa 1,5 kms aprox).

Puerto de Bujaruelo. En realitat s'arriba a l'aparcament del coll de Tentes, que és el darrer lloc on arriben el cotxes venint de Gavarnie.

Durada:
Distància:
24,4 kms
Comentaris:

La caminada és llarga i dura. Cal estar ben preparat físicament.

L'arribada al Circ de Gavarnie i totes les vistes del Circ, del Casco, la Torre, la Espalda, la Brecha de Roland... són de les coses més espectaculars del Pirineu.

Inicialment al Lac des Gloriettes, hi ha marques grogues que ens indiquen el camí.

Molt interessant la vista des de la part francesa, dels cims que es veuen des del Balcó de Pineta de la part de Huesca, el que s'anomena el Circ d'Estaubé. Es veu el coll de Pineta, pico de la Capilla, pico de Pineta, pico de Tucarroya.

La caminada des del Challet de Pailla al Circ de Gavarnie es fa planejant i perdent alçada a poc a poc al mig del bosc (bois d'Arribama), tot passant per unes baumes molt maques.

La segona pujada de 1000m que es fa durant la caminada, a les Eschelles de Sarradets, comporta un desgast físic considerable però creiem que val la pena. Per pujar les Eschelles s'ha de grimpar i anar en compte.

Ens hem trobat amb l'agreujant que el pont que atravessa a l'altre costat del riu que neix a la Gran Cascada de Gavarnie ha deseparegut (suposem amb alguna riuada). Ens ha constat força atravessar el riu, hem hagut de pujar pràcticament a sota la cascada per trobar un pas.

Ens hem trobat un darrer entrebanc, després del coll de Sarradets i és que el desglaç de la glacera del Taillón portava molta més aigua de l'habitual i també ens ha costat una mica atravessar el riu que creua el camí que porta del refugi de Sarradets al Port de Bujaruelo.

Els satèlits s'han perdut diverses vegades i per això el track queda tallat.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol