EXCURSIONS I CAMINADES

Bassegoda i Principi des de can Gustí

18/02/2017
Itinerari:

CAN GUSTÍ DE RIU - COLLET DEL VINARDELL - COLLET DE LA CASETA - SANTA MARIA DE LES AGULLES - prop COLLET DE SANTA MARIA - CAIRE DELS COMADELLS - BASSEGODA - PLA DE LA BATERIA - COLL DE PRINCIPI - CORRAL DE PRINCIPI - PRINCIPI - cista amb túmul de la CREU DE PRINCIPI - COVA D'EN MASSOT - CREU DE PRINCIPI - SANT VICENÇ DE PRINCIPI - COLL ROIG - EL TUMANY - PUJANT D'EN GUIES - prop PLACETA BLANCA - LA PRESA - CAN GUSTÍ

Zona:
CATALUNYA /GARROTXA
Accessos:

Can Gustí de Riu.

Compte que actualment la pista de can Gustí només està oberta de l'1 de desembre al 15 de març.

Durada:
Distància:
16,6 kms
Comentaris:

El camí que puja a Santa Maria d'Agulles surt de l'aparcament de can Gustí i puja pel costat dret dels prats de can Gustí.

Al collet de Santa Maria trobem marques verdes/taronges que ja no deixarem fins al dalt del cim.

Una mica abans de coll de Principi agafarem el GR-11 que no deixarem fins a Principi. Allà a la casa de dalt agafarem un camí que indica Sant Vicenç de Principi (amb marques grogues), que deixarem ben aviat per un camí, que surt a la dreta, poc fresat i sense marques que porta a la Creu de Principi.

A mig camí de la pujada trobarem un camí amb marques grogues que enllaça la Creu de Principi i Sant Vicenç, el seguirem a la dreta. Aquest camí també l'agafarem de baixada.

Per anar a la cova d'en Massot, cal estar molt atent ja el trencall està marcat per una fita a cada costat de la carretera i unes marques blaves que baixen en forta pendent fins a la cova. El camí no és clar.

La intenció era baixar des de la Serra de Banyadors a Sant Vicenç per la collada del Grau, però al final no ho hem vist clar. Creiem que aquest camí ara està ben marcat amb marques blaves que es poden veure a Sant Vicenç.

Des de Coll Roig, el camí que porta el Tumany també està senyalitzat amb marques blaves.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol