EXCURSIONS I CAMINADES

Punta Alta de Comalesbienes

01/09/2019
Itinerari:

REFUGI VENTOSA CALVELL – ESTANY DE COLIETO – ESTANY GRAN DE COLIETO – ESTANY DEL MAMUT o DE LA ROCA – LA RACONADA – PUNTA ALTA – ESTANY DE COMALESBIENES – BARRANC DE COMALESBIENES – PRESA DE CAVALLERS.

Zona:
CATALUNYA /ALTA RIBAGORÇA - VAL ARAN
Accessos:

Sortida del refugi de Ventosa i Calvell.

Arribada a l'aparcament de la presa de Cavallers.

Durada:
Distància:
8,8 kms
Comentaris:

Compte que la caminada pot semblar senzilla, però té la seva complexitud i una altra vegada caldrà estar molt atent durant gran part de la caminada.

Sortim del refugi en direcció sud-est seguint el camí de Carros de Foc fins a l'estany gran de Colieto. Poc després de l'estany deixem el camí en un lloc que no està marcat, però veiem que es dibuixa un camí al costat dret que va pujant en una zona que hi ha una mica de tartera. Ens caldrà creuar el rierol que arriba a l'estany gran de Colieto per agafar el camí.

Aquest camí en portarà a l'estany del Mamut o de la Roca, serà a partir d'aquí que la cosa comença a pujar de veritat i també serà a partir d'aquí que ja no deixarem les pedres fins a l'aparcament de Cavallers.

Anem pujant per diverses tarteres, a vegades de roca gran a vegades de roca petita. El darrer tram per pujar al cim és força delicat, ja que la pedra està molt desfeta. També en el tram final caldrà fer alguna grimpada.

La vista des del cim és espectacular (sobretot del massís del Besiberri) i el dia ens acompanya força.

Des de Punta Alta es podria fer el Pic de Comalesbienes, però nosaltres decidim tirar cap avall ja que portem una bona carregada da cames... La baixada no serà senzilla tampoc, amb pendents molt pronunciades i pedra desfeta.

A l'arribada als estanys de Comalesbienes es suavitza una mica, però només és un miratge, perquè el barranc de Comalesbienes no té res de senzill. Seran 800m de desnivell de baixada pronunciada i mirant sempre on posem els peus.

Sort que a l'aparcament ens esperen els companys amb cerveses fresques que ens ajuden a refer.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol