EXCURSIONS I CAMINADES

Serrat del Moixeró pel grau de l’Os

02/09/2023
Itinerari:

BOCA NORD DEL TÚNEL DEL CADÍ - GRAU DE l'OS - TORRENT DE SANSA MORTA - CLOT DELS FORCS - CLOT DELS AMORRIADORS - SERRAT DEL MOIXERÓ - COLL DE LA FONT FREDA - REFUGI DEL SERRAT DE LES ESPOSES - MARRADES DE CANALS - BOCA NORD

Zona:
CATALUNYA /BERGUEDÀ-PEDRAFORCA-CADÍ
Accessos:

El punt de sortida a la boca nord del tunel del Cadí no és fàcil de localitzar.

La manera d'accedir-hi és pujant des de Puigcerdà en direcció a Barcelona pel túnel et trobes, poc abans d'arribar a la boca nord, una estació de servei.
Cal entrar a l'estació de servei i sortir-ne en direcció a Riu de Cerdanya (travessant la carretera del túnel per sota i anant a l'altra banda de l'estació de servei) llavors a l'inici de la carretera de Riu hi ha un trencant a mà dreta que porta a una pista de terra, estreta però transitable, que arriba ben bé a la mateixa boca nord (en paral·lel a la carretera principal).

Durada:
Distància:
15,5 km
Comentaris:

Tot i que l'inici de la ruta no és gaire encoratjador (prop de la carretera i envoltats de formigó), només d'entrar al torrent del Grau de l'Os ja te n'adones que la caminada serà molt interessant.

Tot el que és el torrent es va fent, posant alguna mà i sortejant algunes pedres que estan al mig. En principi és un itinerari que sense ser complicat, no és apte per tot tipus de caminadors. Sobretot hi ha un pas on trobarem una escala de ferro i una cadena. Aquest és el punt més complicat (caldrà treure's la motxilla) i grimpar una mica, amb l'ajuda de la cadena en el darrer punt.

Per descomptat que si hagués plogut no es recomana aquest itinerari.

Després del torrent del Grau de l'Os, enfilem fortament seguint primer el torrent de Sansa Morta, cap al clot dels Forcs i després cap al clot dels Amorridors. Llavors ja arribarem a la carena.

Llàstima que hem tingut poca vista (boira), perquè les vistes prometien molt, sobretot quan s'està al Serrat del Moixeró.

Després del coll de la Font Freda de Riu, en lloc de seguir el camí hem fet una petita drecera que baixa fortament fins a tornar trobar el camí.

Finalment ens dirigirem al refugi del serrat de les Esposes per després baixar per les Canals cap al punt on tenim els cotxes.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol