EXCURSIONS I CAMINADES

Pels voltants de Sant Llorenç de la Muga

13/04/2024
Itinerari:

COLL DE LA TRAPA – MINES DE MONTDAVÀ – SERRA DEL MIG - COLLADA FONDA - PUIG DE LA CREU DE MONTDAVÀ – COLL D’OLIVEDA – CORRAL D’EN PUIG - FONT DE RIMALÓ - SANT MIQUEL DE FONTFREDA – MAS PERICOT – MAS LLEONA – COLL DE LA TRAPA

Zona:
CATALUNYA /ALT EMPORDA-ALBERA
Accessos:

Sant Llorenç de la Muga. Després del Pont de riu Muga venint de Terrades agafem trencall a la dreta que ens acostarà al començament del pantà de Boadella. Deixem el cotxe en una bifuracació a prop del coll de la Trapa.

Durada:
Distància:
14,5 kms
Comentaris:

La volta que hem fet avui és poc concorreguda i ens fa passar per llocs molt interessants, sempre amb vistes la pantà de Boadella, tot i que ara no hi ha l'aigua que ens hi agradaria veure.

Primera parada a les mines de Montdavà. Seguim una camí-tartera, que ens portarà a dues entrades de l'antiga mina.

Llavors agafarem la carena de la Serra del Mig, passant pel Puig de la Creu de Montdavà que ens donarà vistes a Maçanet de Cabrenys i a les Salines. Seguirem el camí fins al coll de l'Oliveda.

Al cap de poc deixarem la pista i seguirem un interessant tram del GR-11 que val la pena fer, encara que ens faci fer una mica de sifonada. Trobarem la pista que hem deixat i visitarem la font de Rimaló, abans d'arribar a Sant Miquel de Fontfreda, que tot i està ben arreglada, té tans estils arquitectònics com pedres té l'ermita.

Finalment baixarem cap a Can Lleona, que devia ser una masia espectacular en el seu temps, per tornar al punt de partida.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol