EXCURSIONS I CAMINADES

De Gósol a Bagà


03/10/2026
Itinerari:

GÓSOL – COMA DE MI – COLL DE FONT TERRERS – CAP DE LA PORTELLA – FONT DE LA ROCA – EL COLLELL – CLOT DE L’ORRI – SANTUARI DEL GRESOLET – COLL DE BAUMA – COLL DE LA BENA – COLL DE L’ARTIGA – COLLET DE LA MOLINA – CAL CERDANYOLA – SANTA MAGDALENA – SANT JOAN DE L’AVELLANET – COSTA DE VIRGUS – VIA DEL NICOLAU - BAGÀ

Zona:
CATALUNYA /BERGUEDÀ-PEDRAFORCA-CADÍ
Accessos:

Sortida: Plaça de Gósol o aparcament entrada de Gósol.

Arribada: Cementiri nou de Bagà. Hem quedat una mica lluny del centre de Bagà perquè la caminada ha coincidit amb la UltraPirineu. Una multitud de gent ocupava Bagà i nosaltres hem contribuït una mica més en el caos... Sap greu, un error de planificació.

Durada:
8.15 hores
Tipus:
Travessa
Desnivell:
880m de pujada i 1430m de baixada
Distància:
25,5 km
Comentaris:

Caminada molt agradable de fer, tot i que un pèl llarga si no s'hi està avesat.
Es segueixen trossos de GRs i del Camí dels Bons Homes.

 

Hem tingut una bona diada per caminar. El Pedraforca ha estat més tapat del que haguéssim volgut, la temperatura ha estat bona, només a l'arribada han caigut quatre gotes.

 

Trobem diversos punts on podem abastir-nos d'aigua: Coll de Font Terres, Font de la Roca i Santuari de Gresolet.

 

La primera part de la baixada del Collell cap al Santuari de Gresolet és una mica més abrupte i cal anar en compte sobre tot si està moll.

 

A la zona del Santuari del Gresolet hi ha una zona de picnic d'allò més acollidora i ben cuidada.

 

L'arriba a Bagà per la Via del Nicolau (carril bici) és agradable. Es passa per un pont penjant i dos túnels.
Actualment el primer dels túnels té una esllavissada en una de les boques. Anant en compte es pot passar però no és apte per tots els públics i suposem que l'autoritat competent no voldria que hi haguéssim passat. Esperem que no es tardarà molt en arreglar aquesta esllevissada. 

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2026 (2a part)
Això és el que queda per aquesta temporada.

Marmotes de biblioteca
Si no podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol


LES MILLORS FOTOS